مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نگاه افراطی که امروز در خصوص زبان انگلیسی در برخی مدارس وجود دارد و حتی به دوره پیش‌دبستانی و مهدهای کودک تسری پیدا کرده است، گفت: معتقدم باید این نگاه افراطی را محدود کنیم.

نگاه افراطی نسبت به آموزش زبان انگلیسی در مدارس باید محدود شود

به گزارش قدس آنلاین،ابراهیم سحرخیز مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و هم تا آنجایی که به یاد دارم بر اساس مفاد برنامه درسی ملی، آموزش زبان خارجه به صورت تجویزی است و اختیاری نیست یعنی دانش‌آموز از بین زبان خارجی، یک زبان را انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود استقبال از سایر زبان‌های خارجه جز انگلیسی کمتر است، گفت: معتقدم هدایت باید درست صورت گیرد یعنی هدایت لازم را باید در دوره اول متوسطه یا هر دوره‌ای که در آن برای اولین بار، آموزش زبان خارجه صورت می‌گیرد، انجام می‌شود.

سحرخیز با تأکید بر اینکه خیلی از دانش‌آموزان نمی‌دانند که آموزش و پرورش زبان‌های خارجه دیگری را نیز می‌تواند آموزش دهد، افزود: به نظر می‌رسد که هدایت تحصیلی حتی باید در دوره ابتدایی صورت بگیرد و به تدریج دانش‌آموز توسط مشاوران زبده و معاونان آموزشی و مدیران مدارس، آموزش ببینند که زبان‌های مختلف هست.

وی با اشاره به نگاه افراطی که امروز در خصوص زبان انگلیسی وجود دارد و حتی به دوره پیش‌دبستانی و مهدهای کودک تسری پیدا کرده است، گفت: معتقدم باید این نگاه افراطی را محدود کنیم چرا که اولاً در خیلی از نقاط ایران، دانش‌آموزان دوزبانه هستند یعنی زبان محلی را دارند و از سویی زبان رسمی ما نیز فارسی است.

مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در شرایطی که در ابتدا باید به فرهنگ خودمان توجه کنیم و زبان رسمی فارسی را به کودک آموزش دهیم، زبان خارجه‌ را ارائه می‌دهیم و دانش‌آموز را با فرهنگ بیگانه آشنا می‌سازیم.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی اوقات در مدارس و مهدهای کودک بگونه‌ای رفتار می‌شود که وقتی دانش‌آموزی چند واژه انگلیسی بلد هست، دانش‌آموز موفقی است؛ حتی این موضوع در دانشگاه‌ها نیز وجود دارد و فرد برای اینکه دانش‌ خود را نشان دهد سعی می‌کرد در جمله‌اش چند کلمه انگلیسی بگوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.